onsdag 26 juni 2013

Med i matkassen: Cafe au lait


Café au lait
Besvikelse på burk
Ok, så illa var det inte, bara jag som hade höga förväntningar. När jag tänker på café au lait så tänker jag massa mjölk med en gnutta kaffe och jag förstår att det inte är så som vanligt folk vill ha det och att det här kaffepulvret förmodligen skulle vara mycket kaffe men jag blev besviken för det smakade nästan bara kaffe. Ingen mjölksmak, och med det menar jag en smak som rundar av kaffesmaken och tar bort den bittra eftersmaken. En annan sak som jag inte gillade med det här pulvret var att drycken blev så tunn. Jag gillar krämiga drycker, tänk Pucko, och den här café au lait var tunn som vatten. Å andra sidan så mätte jag inte upp exakt antalet skedar pulver man skulle ha i vattnet så jag får testa det igen snart.

Affär: ICA Maxi
Pris: 33,50 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar