måndag 24 juni 2013

Med i matkassen: Tre goda ostar

Fransk brie, ädelost original och taleggio
Ostbricka
Med i matkassen idag har vi en fransk brie, en ädelost original och en taleggio i en ostbrickeförpackning. Jag gillar att testa saker som jag aldrig smakat innan och den här förpackningen innehåller just en sådan sak, nämligen en taleggio-ost.

Brien smakade väldigt gott. Den godaste i gänget måste jag säga. Den var rinnigare än andra brie-ostar jag ätit men mmm så gott! Brie är kanske en av de bästa dessertostarna.

Ädelosten var saltig. Det var inte heller så mycket mögel på den eller de andra bitarna jag tittade på i affären. Konsistensen var inte heller så smulig som jag tycker att ädelostar brukar vara. Finns det så många varianter på ädelost?

Till sist, taleggion. Den var lite av en besvikelse. Smaken kändes bekant men det tog ett tag för mig att känna igen den. Taleggion smakade lite som jäst. Konsistensen var liknade asiatisk blodgelé för er som vet vad det är. För er som inte vet så var osten alltså ganska fast och ja, geléaktig.

Affär: ICA Maxi
Pris: 40 kr (Annonspris)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar