tisdag 2 juli 2013

Med i matkassen: Karamell Crisp

Karamell crisp

Choklad till lockpris
Vid kassorna finns det alltid många faror aka lockade godis. Den här gången plockade jag på mig en påse med karamell crisp. Det första jag tänker på nu när jag ser på påsen är att jag stör mig på särskrivningen. Om det är svenska så ska det väl heta karamellkrisp, eller är crisp den korrekta svenska benämningen? Nåväl, även om paketeringen inte var till min belåtenhet så gick innehållet åt snabbt nog. Jag hann bara äta 3-4 bitar innan min syster fått i sig resten.

Jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Många sötsaker som man köper till billiga priser är inte så goda men dessa karamellfyllda chokladbitar var helt ok. En sak som var bra var att karamellfyllningen verkligen var mjuk. Det gjorde att chokladbitarna kändes fräscha och inte som de legat för länge i en påse.

Affär: ICA Maxi
Pris: 10 kr

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar